Conferência de Ioli Campos: “Prototyping in research: multidisciplinary work and mixed methods approaches” | 12 de março 14h

No âmbito do Ciclo de Conferências do ICNOVA, destinado aos alunos dos programas de doutoramento associados ao instituto, Ioli Campos, investigadora do iNova Media Lab do ICNOVA, apresentará na próxima sexta-feira dia 12, às 14 horas, em sessão por Zoom, uma conferência subordinada ao tema “Prototyping in research: multidisciplinary work and mixed methods approaches”.

Embora sendo um Ciclo e uma Unidade Curricular destinada a alunos de doutoramento dos programas associados ao ICNOVA, alunos de outros cursos de doutoramento interessados em seguir esta conferência poderão fazê-lo, devendo inscrever-se aqui até à próxima quinta-feira, dia 11 de março (16h). O link do zoom será divulgado ao final do dia.

Abstract
Prototyping in research: multidisciplinary work and mixed methods approaches: In this session, we will explore the triangulation of methods, the use of quasi-experimental and qualitative empirical interventions in communication research as well as the creation and use of prototypes in applied research to the study of digital media. The concepts will be presented and analyzed through a practical study case.

Bio:
Ioli Campos is a guest assistant professor at Catolica University of Portugal and at Nova University of Lisbon, where she also works as a researcher at iNova Media Lab/ICNOVA. She holds a PhD in Digital Media – The University of Texas at Austin—Portugal Colab program and Nova University of Lisbon; a master in Journalism and a post-graduation diploma in Human Rights. Her research interests are media literacy, youth and media and journalism. Before that, Ioli Campos worked as a journalist for 15 years, having specialized in features’ writing as she covered stories from many different parts of the globe.

2021-03-09T13:52:38+00:00