Conferência de David Marçal: “The representation of science and scientists in the public space” | 19 de março, 14h

No âmbito do Ciclo de Conferências do ICNOVA, destinado aos alunos dos programas de doutoramento associados ao instituto, David Marçal, Professor Auxiliar Convidado da NOVA FCSH e investigador do iNova Media Lab do ICNOVA, apresentará na próxima sexta-feira dia 19, às 14 horas, em sessão por Zoom, uma conferência subordinada ao tema “The representation of science and scientists in the public space”.Embora sendo um Ciclo e uma Unidade Curricular destinada a alunos de doutoramento dos programas associados ao ICNOVA, alunos de outros cursos de doutoramento interessados em seguir esta conferência poderão fazê-lo, devendo inscrever-se aqui até à próxima quinta-feira, dia 18 de março (16h). O link Zoom será divulgado ao final de quinta-feira.

The representation of science and scientists in the public space

Science is inseparable from its communication, as it requires the existence of a community of experts with a common knowledge base to establish whether a result is correct and original. However, the role of science in the world depends on its wider dissemination. But scientific knowledge is not always adequately portrayed in public space. Media coverage of science often presents distorted views of scientific knowledge. These problems are based on widespread ignorance of the principles of science and scientific processes.

Bio
PhD from Universidade Nova de Lisboa (2008). Biochemist and science communicator. He is the author of several books, such as Pseudociência (Fundação Francisco Manuel dos Santos, 2014) and Cientistas Portugueses (Fundação Francisco Manuel dos Santos, 2019). Co-author, with Carlos Fiolhais, of the books Darwin aos Tiros e Outras Histórias de Ciência (Gradiva, 2011), Pipocas com Telemóvel e Outras Histórias de Falsa Ciência (Gradiva, 2012), A Ciência e os Seus Inimigos (Gradiva, 2017) e Apanhados pelo Vírus (Gradiva, 2020).  He is the author of hundreds of articles in the media, shows and science television programs about science. Guest professor at NOVA FCSH. He was distinguished with the prizes Químicos Jovens (from the Portuguese Chemical Society), Ideias Verdes (from Fundação Luso and from the newspaper Expresso) and COMCEPT (from the Portuguese Skeptic Community).

2021-03-15T18:13:53+00:00