Conferência de Janna Joceli Omena – “Unpacking Digital Methods” | 21 de Maio, 14h

No âmbito do Ciclo de Conferências do ICNOVA, destinado aos alunos dos programas de doutoramento associados ao instituto, Janna Joceli Omena (ICNOVA/iNOVA Media Lab) e investigadora no Center for Advanced Internet Studies (CAIS), apresentará na próxima sexta-feira dia 21 de Maio, às 14 horas, em sessão por Zoom, uma conferência subordinada ao tema “Unpacking Digital Methods”.

Embora sendo um Ciclo e uma Unidade Curricular destinada a alunos de doutoramento dos programas associados ao ICNOVA, alunos de outros cursos de doutoramento interessados em seguir esta conferência poderão fazê-lo, devendo inscrever-se aqui até à próxima quinta-feira, dia 20 de Maio (16h). O link Zoom será divulgado até ao final de quinta-feira.

Unpacking Digital Methods
 – Janna Joceli Omena

The data-intensive culture associated with the mechanisms, affordances and limitations of web platforms and research software has impacted the way we think and study society. In this scenario, digital media researchers face key questions such as: where and how to start with? How to work with digital records or read networks? How to design and implement research with digital methods? To address these challenges, this talk introduces “another culture of” making research questions, designing research processes and analysing the subject of study. It is divided into three parts: i) understanding and ii) doing digital methods, closing with the many challenges of these methods.

Bio
Janna Joceli Omena is a research fellow at the Center for Advanced Internet Studies (CAIS), Bochum, Germany, where she is working on a project about computer vision networks to develop digital visual methods for social and media research. She is a researcher associated with iNOVA Media Lab/ICNOVA where she founded and coordinates the SMART Data Sprint. Besides theorising and practising digital methods, she investigates the technicity of computational mediums, exploring their functioning and potentials for methodological innovation. She writes about her research on the website thesocialplatforms.wordpress.com and her Twitter handle is @JannaJoceli.

2021-05-17T19:42:50+00:00