articles-in-journals-20192020-03-24T18:47:17+00:00

Articles in journals
 20202019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013

Baptista, C. (2019). A invenção da televisão revolucionária – a RTP durante o PREC (1974-1975). Revista Media & Jornalismo, 19(35). SCOPUS

Barreto, A. M. (2019). Personal Traits Behind Blood Donation. Revista Media & Jornalismo, 19(34), 193-206. DOI:10.14195/2183-5462_34_14 SCOPUS

Barreto, A. M., & Ramalho, D. (2019). The impact of involvement on engagement with brand posts. Journal of Research in Interactive Marketing, 13(3), 277-301. https://doi.org/10.1108/JRIM-01-2018-0013

Bonixe, L. (2019). As primeiras experiências de radiodifusão local em Portugal (1977-1984). Revista Media & Jornalismo, 19(35). https://doi.org/10.14195/2183-5462_35_12 SCOPUS

Cádima, F. R. (2019). A Publicidade face aos novos contextos do Digital: privacidade, transparência e disrupção. Revista Media & Jornalismo19(34), 35-46. DOI:10.14195/2183-5462_34_3  SCOPUS

Cádima, F.R. (2019). Da invisibilidade de Salazar à presencialidade de Caetano: sobre os media, a televisão e a ditadura em Portugal. Revista Media & Jornalismo, 19(35), 197-209. https://doi.org/10.14195/2183-5462_35_13 SCOPUS

Catalina-Gracía, B.; Sousa, J. P. & Lima, M. É. O. (2019). Comportamiento político-social en redes digitales de universitarios de Comunicación en Brasil, España y Portugal. Observatório (OBS*) Journal 13(4), 52-69. https://doi.org/10.15847/obsOBS13420191472 SCOPUS

Catalina-Gracía, B.; Sousa, J. P. &  Sousa, Li-Chang S. C. S. (2019). Consumo de noticias y percepción de fake news entre estudiantes de Comunicación de Brasil, España y Portugal. Revista de Comunicación, 18(2), 93-115. Doi: https://doi.org/10.26441/RC18.2-2019-A5 SCOPUS, WoS

Correia, V. (2019). Turismo Criativo e Metadesign: Uma perspectiva de desenvolvimento sustentável. Revista Aprender (39). no prelo

Cunha, I. F. (2019). O jornalismo na era do populismo mediatizado. Estudos em Jornalismo e Media, 16(2), 1-14. DOI: https://doi.org/10.5007/1984-6924.2019v16n2p09

Evola, V., & Skubisz, J. (2019).  Coordinated collaboration and non-verbal social interactions: A formal and functional analysis of gaze, gestures, and other body movements in a contemporary dance improvisation performance. Journal of Nonverbal BehaviorDOI: http://doi.org/10.1007/s10919-019-00313-2  WoS

Evola, V., Skubisz, J., & Fernandes, C. (2019). Data and Material for “Coordinated collaboration and nonverbal social interactions.” DOI: https://doi.org/10.17605/OSF.IO/HFXBN

Ferreira, I. (2019). Incursão pelos modelos de análise da imagem publicitária. Revista Media & Jornalismo19(34),
115-126. DOI:10.14195/2183-5462_34_8 SCOPUS

Ferreira, I., & Lobo, P. (2019). A publicidade com o argumento na origem. Uma abordagem exploratória das marcas Cidade do Porto e Vinho do Porto. Revista Media & Jornalismo19(34), 181-191. DOI:10.14195/2183-5462_34_13  SCOPUS

Fonseca, A., Fernandes, C. and Abreu, R. (forthcoming 2020). Decision making in a choreographic creative process: a quantitative approach. International Journal of Creative Behaviour.

Godinho, J. (2019). O Telejornal da RTP mostrou o Maio de 68
e escondeu a Crise Académica de 69. Porquê? Revista Media & Jornalismo, 19(35).  SCOPUS

Gomes, J. (2019). Gravação de telefonemas de censores – uma questão política no marcelismo. Revista Media & Jornalismo, 19(35). SCOPUS

Henriques, C. (2019). As inundações de Lisboa de 1967 como acontecimento mediático
no Rádio Clube Português. Revista Media & Jornalismo, 19(35). SCOPUS

Henriques, I.; Barreto, A.M. (2019). O impacto do canal de compra de compras nas compras não planeadas. Revista Media & Jornalismo, 19(34) , 249-268. DOI:10.14195/2183-5462_34_18  SCOPUS

Jürgens, S. (2019). Sourcing Somatic Dramaturgy. Journal of Dance & Somatic Practices10(2). SCOPUS

Jürgens, S., Fernandes, C., & Evola, V. (2019). An Infographic Approach to Presenting Dance Data from the Choreographer’s Studio. PARtake: The Journal of Performance as Research2(2).

Lopes A. S. Pinho & Sousa,  J. P. (2019). Transições na imagem do Brasil em Portugal veiculada pela imprensa: um estudo sobre as matérias publicadas nas revistas ilustradas portuguesas (1834-1922). P2P & Inovação, 6 (1), 257-269. DOI: https://doi.org/10.21721/p2p.2019v6n1.p257-269

Lourenço, J.; Centeno, M.J. (2019). A evolução da imprensa sobre cinema em Portugal: Da ditadura aos primeiros anos da democracia. Revista Media & Jornalismo, 19(35), 149-164DOI: 10.14195/2183-5462_35 SCOPUS

Machado, C. M. & Sousa, J. P. (2019). Stereotypes of Old Age. Views on the Eldery in Brazilian advertising. Medijske Studije/Media Studies, 10 (20), 69-88.
DOI: https://doi.org/10.20901/ms.10.20.4  SCOPUS WoS 

Martins, João C. (2019). Network Propaganda: Manipulation, Desinformation, and Radicalization in American Politics. Revista Media & Jornalismo, 19(34), 329-331. https://doi.org/10.14195/2183-5462_34_24 SCOPUS

Miranda, J. B. (2019).  A produção cinemática da vida. Electra, n.º 5. Lisboa, MAAT/Fundação EDP.

Omena, J.J. & Amaral, I. (2019). A framework for reading cross-platform digital networks. Manuscript submitted for publication. “A framework for reading cross-platform digital networks. Manuscript submitted for publication in First Monday. SCOPUS 

Ponte, C.; de Vasconcelos-Simões, J. A.; Batista, S.; Castro, T. S.(2019). Implicados, intermitentes, desenganados? Estilos de mediação de pais de crianças de 3-8 anos que usam a internet”. Sociologia, Problemas e Práticas, (91), 39-58. DOI:10.7458/SPP20199112332 SCOPUS 

Ponte, C.; Pereira, S. & Castro, T. S. (2019). Parenting Young Children in Changing Media Environments with Twenty Years Apart. Comunicazioni Sociali LXI (2), 276-288. SCOPUS 

Quintanilha, T.L.; Torres da Silva, M.; Lapa, T. (2019). Fake news and its impact on trust in the news. Using the Portuguese case to establish lines of differentiation. Communication & Society, 32(3), 17-33. DOI:10.15581/003.32.3.17-33  SCOPUS

Rosa, J., & Jiménez Ruiz, C.. (2019). Reason vs. Emotion in the Brexit Campaign: How Key Political Actors and their Followers Used Twitter. Manuscript submitted for publication.  SCOPUS

Sena, M.  (2019). Embalagem: o elemento imagem do produto. Revista Media & Jornalismo, 19 (34), 313-319. https://doi.org/10.14195/2183-5462_34_21 SCOPUS

Silva, P.; Seabra, P.; Cunha, I. F. (2019). Smartphones: o sistema nervoso da comunicação líquida. Revista Media & Jornalismo19(34), 65-81. DOI:10.14195/2183-5462_34_5  SCOPUS

Silveirinha, M. J.;  Simões, R.B. & Santos, T. (2019). Him Too? Cristiano Ronaldo and the News Coverage of a Rape Case Allegation. Journalism Practice. DOI: 10.1080/17512786.2019.1693279 SCOPUS

Simões, R. B. & Silveirinha, M. J. (2019). Framing street harassment: legal developments and popular misogyny in social media. Feminist Media Studies. DOI: 10.1080/14680777.2019.1704816  SCOPUS

Santos Silva, D. (2019). Paradigmatic innovation in European cultural journalism: the pursuit of sustainability”. The Journal of Media Innovations.

Teixeira, P. O. (2019). O Jornalista nas publicações do Sindicato Nacional de Jornalistas: contribuição para a construção do pensamento jornalístico português. Revista Portuguesa de História da Comunicação, 4. ISSN: 2183-9506.

Torres, R., Machado, A. M., Albuquerque e Aguilar, A., Andrade, J., Estefani, T., & Pereira, L. L. (2019). Literatura eletrónica para crianças: o caso do projeto “Murais e Literatura: A Criação Digital em Contexto Educativo”. Leitura: Teoria & Prática, 37(75), 39-66. https://ltp.emnuvens.com.br/ltp/article/view/747

Torres, R. (2019).. Electronic Book Review. https://doi.org/10.7273/ak6v-pv72